Mandawa

28 oktober 2016 - Mandawa, India

We vertrekken rond 9 uur vanuit Bikaner naar Mandawa. Ik gebruik Mandawa eigenlijk alleen maar als een soort tussenstop tussen Bikaner en Delhi, omdat het eigenlijk net te ver is op 1 dag.

De route gaat voorspoedig totdat we wederom de 'bad roads' moeten nemen om in the middle of nowhere uit te komen. Die kilometers zijn wel het mooiste qua omgeving maar het is echt verschrikkelijk vermoeiend!

Mandawa zelf is een soort open lucht museum vanwege de vele oude haveli's
Waarvan er veel in vervallen staat zijn. Zonde want sommige zijn echt schitterend met hand beschilderd in 'art deco' stijl.

Het hotel is super mooi, grote kamer, maar totaal niet druk, bij vertrek kom ik erachter dat ik de eerste gast ben in een week.. ik lunch ergens anders en wordt daar door een van de mannen van het hotel naartoe gebracht. Hij bleef zelfs wachten tot ik klaar was. Na de lunch even relaxen op de kamer om daarna om 17:00 uur ff sightseeing te doen met Manoj, althans dat dacht ik. Ik zou blijkbaar alleen op pad gaan... oké, dan loop ik ff alleen een rondje. Helaas word ik al vrij snel gestalkt en keer ik na een uurtje weer terug.

Rond 19:00 uur ga ik op zoek naar het 'restaurant' wat een speciaal ingericht kamertje blijkt te zijn, super leuk! Ik wordt als een prinses bediend met voorgerecht, hoofdgerecht en toetje (zie foto's!). Het is 'thali' wat normaal die kleine bakjes zijn met verschillende dingen erin. Dit zijn grote serveer bakken wat allemaal dus voor mij is.. ik voel me enigszins opgelaten dat dit allemaal voor mij gemaakt is, maar goed. Ik kan er verder ook niks aan doen...

Daarna nog ff buiten zitten, lekker douchen en slapen. Morgen is het alweer het laatste deel van mijn rondreis door Rajasthan...