De eerste dag

15 oktober 2016 - Delhi, India

Daar stond ik dan met gezonde spanning te wachten voor de visum controle op het vliegveld van Delhi. Na een strenge controle van een chagrijnige visum meneer (wat is dat toch altijd..?) mocht ik eindelijk officieel India binnen!

Mijn koffer was er gelukkig meteen omdat het zo lang had geduurd bij de controle dus binnen no time stond ik in de centrale hal.
Tientallen mannen stonden daar (a la Schiphol) met bordjes maar ik kon mijn naam niet vinden... na een tip ging ik door naar buiten waar weer tientallen mannen stonden met bordjes en gelukkig vond ik toen snel mijn chauffeur die een bordje met mijn naam omhoog hield.

De taxi is een mooie witte auto (net als de meeste auto's hier) en erg schoon. De stoelen voorzien van op maat gemaakte hoezen zodat het niet vies wordt. De chauffeur, Manoj (spreek uit Manodzj),  is aardig maar ik heb nog wat moeite om hem te verstaan, z'n Engels is niet heel erg goed en het accent heel erg.
De rit van zo'n 14 km duurde meer dan anderhalf uur (!) door de drukke spits in Delhi.

Het hotel is simpel maar goed, helaas niet in het beste deel van de stad maar voor een nacht is het prima. Nadat ik m'n spullen heb uitgepakt en omgekleed ga ik even alleen op pad op zoek naar een pinautomaat. Ik loop wat rond in de omgeving maar het is inmiddels donker en ik weet niet exact waar ik moet zijn. Aangekomen op een drukke kruising blijf ik daar even staan kijken naar het verkeer en het oneindige getoeter van auto's en riksja's. Het filmpje hiervan staat hier ook ergens.

Vanavond ontmoet ik Raj weer, hij was 5,5 jaar geleden de reisleider en we hebben altijd contact gehouden. Hij heeft wat dingen voor me geregeld zoals een sim kaart en de chauffeur, dus ik heb een cadeautje voor hem meegenomen. Daarnaast is hij ook nog jarig, dus dubbel feest! Hij is om 21:00 uur bij mijn hotel en meteen gaan we per tuk-tuk op pad richting Connaught Place, wat in het centrum van Delhi is. Na zo'n 20 minuten komen we aan in het centrum en vinden we een leuk restaurantje.
Het was echt super leuk om hem weer te zien, we hebben heel gezellig zitten kletsen en herinneringen opgehaald over de reis 5,5 jaar geleden. Hij geeft me tips voor de komende 2 weken en we spreken af elkaar weer te zien voordat ik weer terug ga naar Nederland.

Om 01:30 uur ben ik weer terug in het hotel na een zeer geslaagde eerste avond in Delhi. Snel gaan slapen en morgenvroeg vertrek ik naar Jaipur!

1. Inge:
    17 oktober 2016