Delhi en de eerste dag reizen

16 oktober 2016 - Delhi, India

Ik sta vroeg op (7:30 uur) voor een redelijk lange reisdag vandaag. Ontbijt wordt gebracht op mijn kamer en stelt niet zo heel veel voor. Toast, boter en jam, 2 eitjes en een sapje. De koffie is helaas niet te drinken..

Dan gaan we op pad. Eerst moeten we nog naar Raj om mijn simkaart op te halen en we moeten nog tanken. Het duurt even voordat we de stad uit zijn en gelukkig is het zondag en is er dus weinig verkeer. Het drukke stadsleven maakt langzaam plaats voor de voorsteden van Delhi waar veel grote bedrijven zitten. Er staan ook heel grote appartementen complexen om al die mensen te huisvesten.

Ik probeer zo nu en dan te slapen maar het is echt een uitdaging. Al het getoeter en de gaten in de weg maken het niet makkelijk. Halverwege stoppen we voor lunch waar ook net een groep Engelsen is gestopt... ik probeer me niet te ergeren aan het typische Engelse gedrag en installeer m'n Indiase simkaart terwijl ik geniet van de lunch. Even bijkletsen met vriendinnetjes en ouders vanaf de nieuwe simkaart en daarna gaan we verder richting Jaipur.

Je komt echt ogen tekort hier. Je ziet echt van alles voorbij komen. 3 volwassenen op een motor, 2 volwassenen en 2 kinderen op een motor (1 voor papa met handjes op stuur en de andere tussen papa en mama in) tuktuks waar normaal 3 mensen maximaal in kunnen.. volgepropt met minimaal 10 kinderen. Fiets riksja's met balen hooi zo hoog als vrachtwagen. Vrachtwagens versierd met allerlei slingers en kleuren... iedereen rijdt waar ze willen, niet netjes zoals wij dat doen. Motoren halen je aan beide kanten in, dan liggen er weer ineens drempels op de weg, of weg versmallingen.. en waarom? Dat weet volgens mij niemand... vooral grappig zijn de kleine wagentjes met 'no honking' op de achterkant, die zelf wel continue toeteren..

1. Marleen:
    19 oktober 2016
    o...ik reis met je mee. Ik geniet van je verslag. Zo herkenbaar allemaal. Super meid dat je t durft zo in je eentje.
    Lieve groet
    Marleen